Miejskie Przedsiębiorstwo Transportu (EMT) w Madrycie zamówiło 10 wodorowych autobusów CaetanoBus Toyota H2.City Gold. Bezemisyjne pojazdy z napędem na ogniwa paliwowe wejdą do użytku już w 2024 roku. Jest to już kolejne zamówienie na H2.City Gold od hiszpańskich przewoźników. CaetanoBus dostarczył wodorowe pojazdy m.in. przedsiębiorstwu transportu miejskiego w Barcelonie, a także firmom Alsa i Avanza.
H2.City Gold – bezemisyjne autobusy z napędem na ogniwa paliwowe Toyoty – już wkrótce wyjadą na ulice Madrytu i będą wozić pasażerów komunikacji miejskiej. CaetanoBus wygrał pierwszy duży przetarg na tego typu pojazdy w stolicy Hiszpanii i do 2024 roku dostarczy 10 takich pojazdów.
Autobus z ogniwami paliwowymi nowej generacji
Niskopodłogowy autobus z aluminiowym nadwoziem H2.City Gold od 2024 roku będzie wyposażony w moduły ogniw paliwowych nowej generacji Toyoty o mocy 70 kW. Są one lżejsze, wydajniejsze i bardziej kompaktowe niż te stosowane do tej pory. Mają też większą gęstość energii. Nowe moduły będą produkowane w Europie, w centrum badawczo-rozwojowym Toyota Motor Europe (TME) w Zaventem koło Brukseli.
CaetanoBus wprowadził w modelu H2.City Gold wiele innych usprawnień. Elektryczny napęd na ogniwa paliwowe został lepiej zintegrowany i jest bardziej wydajny, zapewniając większy komfort jazdy i niższe zużycie wodoru. W pojeździe zamontowano też system odzyskiwania ciepła wydzielanego przez ogniwa paliwowe, które jest teraz wykorzystywane do ogrzewania wnętrza autobusu.